عسل و دیابت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400
بازدید : 322
نویسنده : احمد

آیا عسل و دیابت با هم در تضاد هستند یا اینکه افراد دیابتی میتوانند عسل مصرف کنند؟ این ها سوالاتی است که میخواهیم در این مقاله پاسخ دهیم ولی قبل از آن لازم است بدانیم عسل دیابتی به چه معناست؟ عسل دیابتی صرفا یک نوع عسل خاص نمی باشد و عسل مخصوص افراد دیابتی در بازار موجود نیست، بلکه طبق فاکتورهای دیگر نظیر گلوکز و ساکارز، عسل مناسب برای افراد دیابتی در نظر گرفته می شود. برخی افراد برای شیرین کردن نوشیدنی های حخود مثل قهوه و چای از عسل استفاده می کنند، اما آیا عسل برای افراد مبتلا به دیابت ایمن است؟ بله اما باید یک سری فاکتورها را برای انتخاب بهترین عسل، متناسب با این بیماری در نظر گرفت.

عسل دیابتی

عسل طبیعی و خامی است که در زنبورستان دکتر هانی تولید می شود. از آنجایی که بیشتر ترکیبات عسل در حدود ۷۰% شامل کربوهیدارت بوده، بنابراین برای بیماران دیابتی بدون اجازه پزشک تجویز نمی شود. اما می تواند در اندازه های کنترل شده به عنوان جایگزین مناسبی به جای شکر و قند باشد. بنابراین هم از این طریق مصرف قند و شکر برای بیماران دیابتی کنترل شده و از طرفی دیگر، ماده ای شیرین کننده و طبیعی با مقدار کنترل شده توسط بیماران دیابتی مصرف می شود.

ویژگی عسل دیابت

 

از آنجایی که در خون افراد مبتلا به دیابت، گلوکز اضافه موجود است. مصرف عسل هایی که دارای گلوکز کمتر و فروکتوز بیشتری در ترکیبات خود هستند برای این افراد توصیه می شود. زیرا مکانیسم تجزیه و هیدرولیز فروکتوز متفاوت تر از گلوکز است. فروکتوز همانند گلوکز برای تجزیه به انسولین نیاز ندارد. بنابراین پزشکان معمولا عسل هایی که دارای فروکتوز بیشتری هستند را برای بیماران خود توصیه می کنند.

البته این تجویز بستگی به این دارد که بیمار رژیم غذایی کم کربوهیدرات را رعایت نماید. در اینصورت می توان عسل طبیعی را در برنامه رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت گنجاند. آن ها می توانند روزانه به مقدار ۲۰ تا ۳۰ گرم عسل طبیعی مصرف کنند. ولی با اینحال افراد دیابتی باید دائما میزان سطح قند خون خود را تحت کنترل داشته باشند.

ویژگی عسل طبیعی و تقاوت های آن با عسل تقلبی: 

مزه ی عسل طبیعی و تفاوتش با عسل تقلبی:

عسل طبیعی، علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه ای است که فقط در عسل وجود دارد و عسل های مصنوعی فاقد این نوع مزه می باشند. عسل خالص و اصل به جز مزه شیرینی، طعمی مطبوع دارد که بسته به گیاه آن فرق می کند درحالیکه عسل های نامرغوب، تقلبی، مصنوعی و صنعتی به جز مزه شیرینی چیزی ندارند. 

طعم عسل اصل

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با بو:

اگر درپوش عسل مدتی بسته باشد، هنگام باز کردن درپوش بو و رایحه مطبوع عسل طبیعی را می توانید استشمام کنید. هر نوع عسل طبیعی بویی متناسب با گل استحصال شده از آن دارد. عسلی که بوی خاصی ندارد کمی مشکوک به تقلبی است. https://b2n.ir/k51709

سفتی و غلظت عسل طبیعی و تشخیصش از تقلبی:

عسل طبیعی به سرعت در دهان آب می شود و پس از مصرف ایجاد انرژی می کند، در حالی که عسل غیرطبیعی طعم آبنبات می دهد. 

غلظت عسل طبیعی 

راه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

آب یک راه ساده برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی:

عسل را در آب سرد بریزید خواهید دید که عسل طبیعی کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ می کند و خیلی سخت و دیر در آب سرد حل می شود اما عسل تقلبی سریع در آب حل می شود.

یک راه دیگر برای تشخیص عسل طبیع از تقلبی اینگونه است که اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتری برخوردار است. 

 

کدام عسل را برای خرید انتخاب کنید؟

کدام عسل بهترین است؟

کدام برند و مارک عسل را بخرم؟

تفاوت بین عسل و خالص چیست؟

کجا میتوانم عسل با کیفیت بخرم؟

این ها همه سوالاتی است که هنگام خرید عسل برای شما پیش می آید،

توصیه اول و مهم ما برای خرید عسل ، خرید عسل واقعی بطور مستقیم از یک منبع قابل اعتماد است

فروشگاه یا سایتی که عسل واقعی خود را ضمانت کند و دارای برگه آزمایش باشد

از سوپرمارکتها و مغازه ها ، عسل صنعتی نخرید که نه تنها این عسل ها هیچ خاصیتی نداشته بلکه ضررهای زیادی برای بدن شما دارد

عسل واقعی و خام و طبیعی ، عسلی است که فرآوری نشده ، بدون حرارت، تمام آنزیم های زنده و مغزی آن حفظ شده باشد

 





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








وبلاگ تخصصی آموزشی و تکنولوژی به دنیای آموزش خوش آمدید... هر آنچه را که میخواهید اینجا یاد بگیرید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشقانه ها و آدرس delbaraneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com